Ibland är min generation så töntig.

Jag har en moster, eller jag har två mostrar och båda två bor i Oslo. Marina är den äldsta av dom och hon har bott i Oslo i många, många år. Hon har skaffat hus, pojkvän, hund och till och med ett barn. Hon bor 20 mil ifrån sin närmsta vän, men det är ändå hennes absolut bästa!

Det jag vill komma till är väl egentligen hur mycket jag stör mig på vissa i min ålder som inte kan vara vän med någon som dom varit vän med jättelänge, bara för att den själv eller vännen flyttar en bit bort. Måste man vara grannar för att fungera som vänner?
Jag bodde själv i Oslo i somras. 20 mil ifrån dom flesta jag kände. Men visst var det ändå Karlstad jag ville åka till, för att få vara med mina kära. Jag skiter väl fullständigt i vilken stad dom bor i, det är fortfarande mina vänner.
Hur många vänner har jag idag? Jag kan inte ens fylla upp en handfull med vänner om jag försökte räkna. Men vet du vad? Det gör inget. För måste jag vara granne med mina vänner, så vill jag heller inga vänner ha.



(Psst... Nu är Emems julklapp "klar" ;D)

Kommentarer
Av: Clara

Jag håller helt med! Har ju mina allra bästa vänner 48mil ifrån mig! Och så en i USA och en i london. Men eftersom den geniala uppfinningen med internet finns klarar man det.
Jag är fullt övertygad om att Elin och min vänskap kommer hålla även med ett års uppehåll. Det är så man vet att man har riktiga vänner, inte bara folk att slösa tid med!

Av: malin

Clara: Underbart! Det ska absolut inte spela någon roll om man inte kan ses på ett år. Är man vänner så är man, så enkelt är det. :)

2007-11-25 @ 20:56:51
In the fifth, my ass goes down: http://castlebabe.blogg.se
Av: emem

Uj uj. Jag håller så himla mycket med malinene. Du är ju den bästa jag har, och den bästa jag haft på länge. Inte driter (norska, hihi) jag i dig bara för att du är svensk och jag numera norrman. Nädu, jag går bara och väntar på att du ska flytta till mig. Och så drömmer jag ju om dig typ varje natt, men det har jag väl redan sagt? :)

är min julklapp "klar" oj oj, jag UNDRAR vad det kan vara ;) haha *puss*

2007-11-26 @ 15:48:01
In the fifth, my ass goes down: http://emems.blogg.se
Av: malin

:) du och jag, emem. du och jag! :)

men du vet faktiskt inte vad det äääääääär. så det, så! men om du tror att du vet, så är det ju bara bra för mig. för då får jag överraska dig! :D wiiie. nussmuss!

2007-11-26 @ 16:01:11
In the fifth, my ass goes down: http://castlebabe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Och du är?
Förgätmigej

E-postadress:

URL:

Now I wanna dance, I wanna win. I want that trophy, so dance good:

Trackback