Vintern-innan-julen-känslor.

Nu har jag pyntat mitt rum med en röd ljusstake. Det känns mycket bättre. :)
Jag älskar mitt rum, verkligen. Det är nästan precis så som jag vill ha det, och jag bryr mig för en gångs skull om hur det ser ut. Jag röjer undan och håller det städat och fint, precis sån som jag vill vara och tänker fortsätta att vara.
Imorgon kommer
Johan hit och sover. Det ska bli mys, han är massa mys.

Jag har fått sån grym vinterkänsla. Och inte den där dumma och elaka vinterkänslan som man bara vill knuckla ihop och lägga i en burk. En sån där burk som man inte kan öppna hur hårt man än försöker. Nej. Jag har vintern-innan-julen-känsla. Och den är underbar. Man känner när man sitter inomhus hur kallt det är ute, och man kryper försiktigt under ett varmt duntäcke med tjocka strumpor på fötterna. Man har ett glas varm o'boy eller te i handen och någon bra film eller serie på teven. Det är så mysigt, jag älskar't!

Det dumma är bara, att så fort som jul och nyår är över, så går denna underbara känsla över till något skapat av djävulen själv. Man kan inte annat än längta efter våren och ju mer man längtar, desto längre tid tar det innan snön smälter, och när man tror att den har smält så kommer ännu en snöstorm och allt börjar om från början igen. Usch.

Men nu tänker jag bevara den härliga känsla jag känner och njuta. Puss. :)


 

image123


Kommentarer
Av: emem

haha :D jag är en klantis jag vet. men jag är en flink servitris nu malin. jajamensan, jag arbetar som servitris på Jeppes restsurange och fick höra av en kund att jag var flink :) så var jag på anställnings intervju på vero moda idag, som jag hoppas jag får :) weeeeeeee. har du sökt jobb än? jag vill att du ska flytta hit. bästis frändis!

Av: Isabelle

När jag sitter och läser om dina julförberedelser kommer jag att tänka på julen då vi gick Mikaela på nerverna och löjlade oss vid lussebaket. Jag saknar den tiden, men inte henne. /Love

2007-11-07 @ 20:21:27
In the fifth, my ass goes down: http://www.triffin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Och du är?
Förgätmigej

E-postadress:

URL:

Now I wanna dance, I wanna win. I want that trophy, so dance good:

Trackback