Äntligen en ny tavla!

Ojoj, nu var det flera dagar sen jag uppdaterade! Men jag har faktiskt en bra anledning, jag har målat som bara den! Två tavlor målade jag klart helt från grunden, och en annan gjorde jag klar som jag redan hade börjat på innan. Så jag har iallafall fått en del gjort. Tyvärr kommer ni bara att få se en av tavlorna nu, eftersom att de andra två är presenter till folk som läser den här bloggen, så vore det ju dumt att visa innan. :P

Iallafall så har jag tänkt lite på att visa steg för steg hur det ser ut när jag målar. Så nu får ni se hela fyra bilder idag. Om det uppskattas så kommer jag köra på samma sak i framtiden, och kanske till och med lite fler steg, så att man får se lite under skissgången och sådär. :)

1.


Här har jag gjort rutmönster, skissat, målat ögonen och lagt på en första grundfärg för huden. (Jag brukar lägga på ungefär tre lager innan jag börjar med skuggningen.)

2.


Här är tjejens ansikte skuggat, och det är ju en viss skillnad, som ni kan se!

3.


Här är bådas ansikten skuggade. (De här tre är tagna med mobilkamera, så det är rätt kass kvalitet, men vad ska man göra när kameran befinner sig 20 mil bort?)

4.


Och slutligen, den färdiga tavlan! Tagen med min Canon. : )



Så vad tycker ni? Ska jag fortsätta lägga upp steg för steg eller ska jag gå tillbaks till att bara lägga upp den färdiga tavlan?

Kommentarer
Av: Anonym

Det vore jättekul att se dina bilder steg för

steg, du är jätteduktig!!! :)

2008-09-02 @ 07:25:43
Av: Identitycrisis

steg för steg! jag gillar att se hela processen! :D

2008-09-02 @ 08:13:48
Av: Anonym

Steg för steg gärna :)

2008-09-02 @ 08:44:35
Av: Angelina

Steg för steg, helt klart! roligt att se hur målningearna ändras eftersom. Du är grymt duktig på det du gör!

2008-09-02 @ 09:39:00
Av: Natteli

Steg för steg är ju jätte kul att se! :D

Av: Jenny

Jag tkr som alla andra oxå steg för steg.

Jag tkr oxå d var lite småläskigt då kvinnan på bilden är en kopia av en jag känner.

2008-09-02 @ 11:25:58
Av: Maria

Jag tycker det är jättekul att se hur du gör dina tavlor steg för steg, men jag tror inte du behöver lägga ut alla utan bara vissa som du vill visa eller orkar visa.



En sak som jag tyckte fattades var bilden/fotot du ritat av för att se hur bra du lyckats fånga dem jämfört med originalet :)

2008-09-02 @ 12:08:44
In the fifth, my ass goes down: http://killerpussy.blogg.se/
Av: Malin.

Men vad kul att det uppskattas! Ja, jag ska faktiskt börja lägga ut originalfotot, så att man får se hur likt det faktiskt är, men inte förrän jag vågar ;)

2008-09-02 @ 13:29:20
In the fifth, my ass goes down: http://castlebabe.blogg.se/
Av: Ellinor

ååå gud, vilken fin tavla ! verkligen gillar den :)

2008-09-02 @ 13:30:48
Av: Angelica

Shit va duktig du är! Jag tycker det är kul att se steg för steg :D men kanske inte varenda en :) hah ja och kul om du lägger ut orginalet!

2008-09-02 @ 13:37:40
Av: Jhna

Aw, jättefint Malis :)

2008-09-02 @ 13:41:28
In the fifth, my ass goes down: http://jhnasugarfuck.blogg.se/
Av: Cillon

steg för steg, helt klart! de e jätteintressant å se hur du arbetar dig fram =)

2008-09-02 @ 13:47:54
In the fifth, my ass goes down: http://cillon.bilddagboken.se/
Av: Angelica

jättefint! Tycker det var kul att se steg för steg!

2008-09-02 @ 15:04:17
In the fifth, my ass goes down: http://erutcip.devote.se
Av: Malin.

Thanks! Kul att äntligen få lite respons på bloggen också! Inte bara på bilddagboken :P



Jag ska fortsätta på steg för steg-spåret. Ska tänka efter lite mer vilka steg det är som är viktiga och kan vara med, så att det inte blir tråkigt och sådär. :)



Och tack, Johannis! :)

2008-09-02 @ 16:40:28
In the fifth, my ass goes down: http://castlebabe.blogg.se/
Av: Malin Björk

Shiiiit va snyggt :D Du har inga bilder när du målade min tavla ? :D

2008-09-02 @ 18:54:10
Av: Malin.

Malin: Tack så mycket! Nej, din tavla har jag faktiskt bara den färdiga bilden på. :P Jag tänkte inte på att ta steg för steg-bilder då.

2008-09-02 @ 23:53:30
In the fifth, my ass goes down: http://castlebabe.blogg.se/
Av: Karin Johansson

Tack så jättemycket för det fina resultatet!! jag är jättenöjd över tavlan på mig och Fabian...



jättefina färger och allt.nu kommer han bli glad på sin födelsedag

2008-09-03 @ 13:46:36
Av: karin johansson

läste alla fina komentarer om tavlan..och ah, kvinnan på bilden är Karin Johansson från Mantorp, alltså jag!

"Jag tkr oxå d var lite småläskigt då kvinnan på bilden är en kopia av en jag känner" lite rolig komentar,tänk om hon vet vem jag är!;)

2008-09-03 @ 13:49:16
Av: Hanna

Absolut steg för steg, jättekul att få se hur du gör när du målar :)

2008-09-03 @ 21:34:25
Av: Frida

Älskar killens blick. Och den gröna färgen i hans ögon.

Snyggt!

2008-09-06 @ 17:41:00
Av: Elin

Wow! vad häftigt att se =D tycker du ska fortsätta visa steg för steg!

2008-09-09 @ 12:57:57
Av: Fabian

Hej! Måste berömma dig, du målar skitbra! Riktig ögongodis! Blev skitglad för min present!! Tack! :D / Killen på bilden, Fabian

2008-10-06 @ 14:26:09
Av: Jessica

Det uppskattas! :D

lägg gärna in fler steg :)

2008-12-07 @ 01:29:23

Kommentera inlägget här:

Och du är?
Förgätmigej

E-postadress:

URL:

Now I wanna dance, I wanna win. I want that trophy, so dance good:

Trackback