Malin ogillar och gillar.



Malin ogillar:

- Att plinga på bussen
- Sedlar som har vikta hörn
- När naglarna går sönder
- Att ha strumpor på fötterna
- Att klibbas fast mot en skinnsoffa en varm sommardag
- När man är ledig från jobbet men känner att man lika gärna kunde jobbat
- När grannkärringens äckelkatt smiter in
- Amerikanska dollar
- Att bli motbevisad
- Att prata i telefon, speciellt med folk jag aldrig har träffat


Malin gillar:

- Kött
- Att sitta på torget i Karlstad och titta på människor
- Att bunta ihop helt nya tusenlappar, hundra i taget
- Zombiefilmer
- Att bita på en lakrisal och snabbt ta en stor klunk julmust
- Känslan när man precis har smörjt in sig efter en dusch
- När man precis har flyttat till en ny lägenhet
- När jag syr något som blir precis som jag hade tänkt
- Efterfester som inte slutar före klockan åtta på morgonen
- När man hör en låt man inte hört på jättelänge, men som man fortfarande kan texten till

Kommentarer
Av: Johanniiis

Åh, kom hem nu så kan vi åka till torget och kolla på folk :)

2009-12-12 @ 08:24:35
Av: Malin Schlott - Konstnär & Illustratör

Om bara fyra dagar är jag i Karlstad! :)

Av: Sara

Haha, jag gillar verkligen kontrasterna i din lista. Den låter så fullständigt ärlig och nonchalant.

2009-12-13 @ 17:00:48
In the fifth, my ass goes down: http://www.sfe.nu
Av: Tant Greta i Afrika

Jag ogillar: loppbett, malaria, värme mer än 30 grader, att resa och bo på diverse ställen.

Jag gillar: Molninga dagar, regnet och doften av jord, se en kvinna lyfta upp sitt friska barn, inspirerande dag på jobbet och mina kolleger.

För 45 år sedan satt jag vid frihetsgudinnans fot, vi spelade gitarr och måladee blommor i asfalten.



2009-12-14 @ 15:44:51
In the fifth, my ass goes down: http://gretastina.blogg.se/
Av: Johan

Fick mig att tänka på denna: http://www.youtube.com/watch?v=jDnVcLdu1C8

2009-12-22 @ 22:13:54

Kommentera inlägget här:

Och du är?
Förgätmigej

E-postadress:

URL:

Now I wanna dance, I wanna win. I want that trophy, so dance good:

Trackback