Varning för bitterfitta.

Jag börjar bli väldigt trött på rikspolisstyrelsen i Sverige. Jag skickade ju efter ett vattenstämplat registerutdrag från dem gällande ett jobb jag blivit erbjuden.
Första gången fick jag ett töntigt papper helt utan vattenstämpel och inte ens en signatur, där det stod "om personen inte har någon prick i registret följer inte ett utdrag med". Men den lappen gäller ju inte. Kan ju lika gärna jag själv bara ha printat ut från nätet, liksom.
Så jag fick med ett papper från företaget som jag ska jobba för, där det klart och tydligt står varför jag behöver just det där vattenstämplade pappret där det ska stå ungefär "personen har inte gjort något att anmärka på".
Femton dagar gick och jag fick tillbaka mitt papper som jag hade skickat med i tillägg till formuläret, med en post-it-lapp på där det stod att lappen skickats tillbaks till mig. Nähä? Det förstod jag inte alls när jag såg min lapp i brevet. Så, än en gång, inget vattenstämplat papper.
Åker till Oslo.
Pappa hör av sig om att jag har fått ännu ett brev från polisen. Jag ber honom öppna det, då min förhoppningsvis blivande chef sa att det var lika bra att öppna det själv och han litar på att inte jag förfalskar en vattenstämpel (som om jag ens skulle klara det), men inte var det ett vattenstämplat papper den här gången heller. Nej, jag fick samma värdelösa papper som sist. Huuuuuuuuuuuur kul som helst. Inte.
Jag kommer inte få börja jobba förrän jag får rätt papper. Det handlar ändå om så mycket pengar att det bara inte går att göra undantag.
Min fråga är väl egentligen om det finns något annat papper man skulle fyllt i istället. Heter det något helt annat? Skulle jag ha letat upp ett formulär som hette "Jag är dum i huvudet och skickar gärna in det här pappret i onödan TVÅ GÅNGER", hade det varit rätt då? Skitpolis.
Varför kunde jag så lätt få ut ett fint utdrag från norska polisen, när svenska, som är landet jag är medborgare i, landet jag bott i större delen av mitt liv, är så jävla kassa! AAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHH!
Det värsta är att det tydligen inte bara är jag som har haft det här problemet av de svenska anställda på Loomis, det här är ett återkommande problem, som alltid har lösts då man skickat med den där lappen som också jag skickade med andra gången. Men varför fungerade det inte för mig?

Det här är så sjukt frustrerande. Men det är så himla typiskt mitt liv.


Tänk den som är så lycklig, och får gå på gymnasiet, som slipper en massa krångel. Ja, jag säger då samma som jag sa i slutet av trean "Snälla, kan vi inte få gå kvar något år till?". Mina vänner tittade på mig som om jag hade pratat ett främmande språk. Jag hade då inte tackat nej.

Men jag måste jobba. Måste spara pengar till en resa med Johan till vintern/våren. Men då måste polisen skärpa sig först.

Kommentarer
Av: Therese

Åh, jobbigt det låter! Tycker alltid det är en massa krångel när man ska få fram papper till vad som helst!

Det jag ville säga mest var att jag håller med dig om gymnasiet! Tänk vad lyckligt ovetandes man var, utan ansvar (förutom skolarbeten då) och världsliga bekymmer.

Runt studenten var jag mest ledsen över att bli tvingad ut i vuxenvärlden och jag hade separationsångest i typ ett år efter att gymnasiet slutat, haha!

Av: Amanda

Att ha tagit studenten suger... Skulle gärna gått kvar på skolan resten av livet (eller iaf 2-3 år till)

2009-06-24 @ 00:00:34
In the fifth, my ass goes down: http://mjuppi.blogg.se/
Av: Malin Schlott - Konstnär & Illustratör

Inte bara jag som känner så, alltså!

2009-06-24 @ 09:25:07
In the fifth, my ass goes down: http://castlebabe.blogg.se/
Av: Anna Maria Linderoth

hoppas du har en bra dag i detta underbara väder:D

2009-06-24 @ 16:37:45
In the fifth, my ass goes down: http://byannamaria.blogg.se/
Av: JHNA SUGARFUCK

Jag vill också gå kvar o slippa arbetslöshetsbajset...

2009-06-24 @ 21:49:31
In the fifth, my ass goes down: http://jhnasugarfuck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Och du är?
Förgätmigej

E-postadress:

URL:

Now I wanna dance, I wanna win. I want that trophy, so dance good:

Trackback