Home for the weekend.

Åh, vad det var härligt att kliva ur bilen i Karlstad och få känna sig hemma. Det är nog det bästa med att bo i en stad där man knappt känner en människa och gatorna är fulla av liv och nya saker, att man kan få komma hem och för en gångs skull faktiskt känna sig hemma. Och visst känns det bra att något äntligen händer i mitt liv och att jag faktiskt tjänar en massa pengar nu. 126 i timmen får jag och det är inte fy skam för en första lön, tycker jag. Men kommande veckan kommer till att bli jobbig. Jag jobbar nämligen skift och nu är det dags att jobba kvällsskiftet. Det gillar inte jag. Helena som jag bor hos bor centralt och det är en liten bit att gå från tunnelbanan. Det betyder att jag ska vandra längs Oslos gator tolv på kvällen efter jobbet, helt ensam. Usch, sånt gillar verkligen inte jag. Men men, jag får ju extra betalt för att jobba skift, så jag antar att även det är värt.

I fredags vad jag ute med Henrik och Kim. Då fick jag syn på Emem i all dimma och vimmel. Det är mycket suddigt alltihop, men jag har på känn att jag tyckte att det var väldigt roligt att träffa henne. Hon borde också komma till Norge och jobba. Genom den där svenska föreningen i Oslo, så kan hon bo med en massa snälla människor och tjäna en massa pengar. :) Det tycker jag låter som en bra idé!

Sen så saknar jag Johan massor också. Han har varit borta i Italien alltför länge nu, faktiskt. Och inte hjälper det att han kommer hem heller, för då kommer inte jag vara hemma. Förjävligt egentligen. Man kan ju alltid hoppas att han också får jobb i Norge, så kan han komma och bo hos mig och Helena en månad. Men det vet vi inte förrän till helgen då jag får prata med Marina igen. Och inte vet jag isåfall hur Helena skulle tycka om att Johan skulle bo hos henne. Den är väldigt liten, den där lägenheten. Men iofs så jobbar vi skift och det gör inte hon, så då ses man ju faktiskt bara varannan vecka. Det är ju ganska bra. Nej, nu ska jag sluta tjata och börja packa. Idag åker vi tillbaka. Usch, jag vill inte jobba och köra kran, det är läskigt. Jag har ju höjdskräck. :O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Och du är?
Förgätmigej

E-postadress:

URL:

Now I wanna dance, I wanna win. I want that trophy, so dance good:

Trackback