Att duscha eller inte duscha.

Jag har aldrig förstått mig på grejen med att duscha på morgonen innan jobbet/skolan. Iallafall inte när man börjar innan nio. Varför inte duscha kvällen innan och få sova lite längre på morgonen?
Sen grejen när man är ledig eller sjuk. Om jag vet att jag inte ska gå ut nånting under dagen händer det lätt att jag hoppar över dagens dusch. Vaknar jag nästa morgon och fortfarande är ledig så kanske jag tänker samma sak. Sen helt plötsligt sitter man där och minns inte när man duschade senast (okej, det där låter mycket äckligare än vad det egentligen är).

Men iallafall, ibland orkar man bara inte duscha om man vet att ingen kommer lukta på en ändå. Och ibland duschar man jätteofta även fast man är ensam och då känns det istället som ett tidsfördriv. Hur ofta ska man egentligen duscha? Jag tycker trots allt att varje dag känns som lite för mycket. Jag har ingen lust att sitta och smörja in mig hela dagarna.

Nu ska jag duscha!

Kommentarer
Av: Emelie

jag håller med

Av: Vicky

Jag tycker att varannan eller var tredje dag är nice. Jag är inte så smutsig av mig och jag tycker att huden blir så torr av varje dag >.<

2008-08-15 @ 18:48:19
Av: Kelly

Jag håller med! det är dessutom slöseri på rent vatten om man ändå hade duschat dagen innan och inte ska göra något spec. däremot så kan jag tycka att det är skönt att duscha när man är sjuk, har man tex feberfrossa så kan det vara skönt....

2008-09-02 @ 18:02:05

Kommentera inlägget här:

Och du är?
Förgätmigej

E-postadress:

URL:

Now I wanna dance, I wanna win. I want that trophy, so dance good:

Trackback