Jag tror att Oslo tycker om mig.

Sen jag började söka jobb i Oslo (lite mer än en vecka sen), har inte mindre än åtta ställen velat ha mig för intervju, hittills. Det tog endast fem dagar att få jobb. Nog för att jag visste att det skulle vara lätt att få jobb i Oslo, men det här var ju nästan löjligt lätt. Svenskar, kom hit om ni vill ha jobb!

Nu är det bara lägenheten som är problemet. Om lite mer än en månad måste nästa boende vara fixat. Det var väl egentligen meningen att jag, Johan och Erik skulle ta en lägenhet tillsammans i höst, men nu är ju Erik kvar i Sverige på obestämd tid, så jag och Johan får fixa en lägenhet till bara oss två, vilket är svårare. Mindre lägenhet = mer attraktiv. Speciellt nu när alla nya studenter flyttat hit för terminsstarten.

Just det, har jag berättat att jag och Johan ska läsa en liten kurs på Karlstads Universitet i höst? Fotografins filosofi heter den, distanskurs. Får hoppas att den blir rolig att läsa, den pågår ju trots allt i två terminer.

Nej, nu ska jag nog ta och pussa på Johan, faktiskt. Han ser lite uttråkad ut här i soffan.
Pusso.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Och du är?
Förgätmigej

E-postadress:

URL:

Now I wanna dance, I wanna win. I want that trophy, so dance good:

Trackback