Vardag och babbelsvabbel. Vem orkar ens läsa?

Imorgon gör jag min tredje dag på ett dagis här i Oslo. Jag har fått kontrakt på denna veckan ut. Det är en rätt så mysig barnehage, som det så gulligt heter. Jag jobbar på blå avdelning, ett gäng ungar, strax under 20 stycken på fyra och fem år. Det är väldigt svårt, vill jag lova. För det första så snackar jag norska med ungarna. Jag föll tillbaks i språket direkt när jag började försöka (har ju gått två år i norsk skola i grundskolan). Men jag pratar svenska med personalen så jag tycker att det blir skitpinsamt när personalen hör mig prata norska med ungarna, vet inte varför, haha. Kanske för att det känns som att jag gör till mig, men ungarna fattar ju inte vad jag säger om jag pratar svenska, jag försökte ju det lite först. Sen känner jag ju inte barnen, kan inte alla namn än och har i princip aldrig jobbat med barn tidigare. Jag känner mig som en praktikant. Eller som en sommarjobbare genom kommunen. Men allt det här känns nog så bara för att jag är ovan, hoppas jag.

Jag vet iallafall inte om jag kommer få vara där längre än den här veckan, så idag har jag sökt lite fler jobb. Och imorgon ska jag iväg och lämna in CV på ett ställe som jag blivit tipsad om genom en bekant. Inte på ett dagis den här gången.

Nu ska jag iallafall sova, klockan börjar bli vääääldigt mycket för mig och jag ska ju upp rätt tidigt.
Imorgon utser jag en vinnare i tävlingen, förresten. Så än finns chansen att vinna. :)
Puss.

Kommentarer
Av: Marika

Kämpa på Malin, jag hejar på dig!!:D

2008-11-19 @ 20:03:59

Kommentera inlägget här:

Och du är?
Förgätmigej

E-postadress:

URL:

Now I wanna dance, I wanna win. I want that trophy, so dance good:

Trackback