Tills allt sjunger din melodi.

(Blyerts, A3)

 

Idag bjuder jag på en bild ur det hemliga skissblocket. Det blocket innehåller väldigt mycket grejer som jag egentligen inte hade tänkt visa, men jag tänkte att jag kanske skulle börja bjuda på några stycken. Den här skissade jag på igår efter jobbet, så den är färsk. Jag skissade den med inspiration av min kollega Mariann. Mariann har pluggat illustration i Oslo, faktiskt. Skulle jag också vilja göra!

Imorgon ska jag hem till Mariann och dricka vin. Jag fick massor med vin efter Patriks och Jessicas bröllop. Yay! Dock mest vitt vin och jag gillar ju rött mycket mer, men vitt funkar finfint. Tack så mycket! :D

Jag har lyssnat på Håkan Hellström i veckan. Weird. Jag har alltid avskytt hans musik och jag skäms faktiskt nu när jag skriver att jag lyssnar på honom. Egentligen vill jag radera det här, men varför ska jag egentligen bry mig så mycket om vad andra tycker? Ja, jag ändrar mig hela tiden om precis allting. Nu vet ni det.

Nej, nu ska jag ta och titta på film. Är inne i en Jane Austen-period och tittar på allt som är baserat på hennes böcker. Jag älskar den där speciella känslan när man tittar på såna filmer, inte bara Jane Austen, jag gillade även Atonement som är skriven av Ian McEwan. Åh, så underbart tragiskt slut. Verkligen perfekt om man vill gråta lite. Men det är bra med lite flicka får pojke-slut emellanåt också. :)

Godnatt, folkens! Imorgon bjuder jag på ännu en bild ur mitt hemliga skissblock.


Kommentarer
Av: jennifer,

det är en helt fantastisk teckning. verkligen. jag är helt stum

Av: Maria

Fantastiskt fin teckning, så snygg! Att lyssna på Håkan Hellström är inget att skämmas för. Jag lyssnar inte särksilt ofta på hans skivor, men han är en enorm glädjespridare och kul att se live. Dessutom tycker jag han är en fin (förebild) kontrast mot en del av de manliga, ytliga och ibland hårda idealen som existerar i media- och musikvärlden.

2009-09-05 @ 08:58:57
In the fifth, my ass goes down: http://mycolourfuldays.blogg.se/
Av: JHNA SUGARFUCK

Duktiga brÿden! :D Och haha, jag skäms också när jag skriver vissa saker på min blogg :( Men vafalls, det är saker man får ta ;)



Vilka Austen-filmer är det du ser? Gillar också hennes stil på böcker, så vore kul o veta om vi har the same taste.



Puss på dig, sötü. See you in Norway..

2009-09-05 @ 10:35:53
In the fifth, my ass goes down: http://jhnasugarfuck.blogg.se/
Av: Zusanna

jag är så avundsjuk på dej, för du är så sjukt duktig!!

2009-09-05 @ 14:52:19
In the fifth, my ass goes down: http://zusannas.blogg.se/
Av: Lans - nåra penslar, ett staffli och akvarell

Fin!

2009-09-06 @ 19:20:15
In the fifth, my ass goes down: http://lans.blogg.se/
Av: mariann

kjempefin tegning.IGJEN! du lager jo ikke noe annet enn fint:)

det ble vin og du ble fin, men ingen hard rock:( snufs. neste gang:D

2009-09-09 @ 02:39:26
Av: Perpula

Du är begåvad!



Fortsätt så här!



Per

2010-03-15 @ 21:35:06
In the fifth, my ass goes down: http://www.perpula.se

Kommentera inlägget här:

Och du är?
Förgätmigej

E-postadress:

URL:

Now I wanna dance, I wanna win. I want that trophy, so dance good:

Trackback