Sammanfattning 2011. Bara för att jag gjorde en förra året.

1. Gjorde du något iår som du aldrig gjort förut?
- Jag åkte utomlands tre gånger tillsammans med Simon. Och en kväll gick jag på bio två gånger. Kände att jag liksom inte hade fått nog än. Och så åkte jag faktiskt ambulans för första gången i år, riktigt spännande.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
- Skulle, som resten av universum, börja träna. Vilket jag också gjorde i några månader. Sen sket det sig.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar iår?
- Jag tror inte det. Det är bara att rätta mig om jag har fel.

4. Dog någon som stod dig nära?
- Lyckligtvis inte.

5. Vilka länder besökte du?
- Sverige, Frankrike, Italien och Irland.

6. Är det något du saknat 2011, som du vill ha 2012?
- Längre sommar och kortare vinter.

7. Vilket datum från 2011 kommer du alltid att minnas?
- 17 februari. Simon sa för första gången att han älskar mig, på toppen av Eiffeltornet.
- Where the action is-dagarna.

8. Vad var din största framgång 2011?
- Jag håller mig på VG-nivå i skolan, trots att jag ständigt känner att nästa kurs blir svårare än den förra.

9. Största misstaget?
- Jag måste sluta upp med mina konstiga humörsvängningar som jag lyckats skaffa senaste halvåret. Orkar knappt med mig själv ibland. Så himla onödigt.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
- Några förkylningar, en två månader lång lunginflammation, magsår. Ja, lite ditten och datten, helt enkelt.

11. Bästa köpet?
- Massa nya, fina grejer till lägenheten.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
- Hyra, mat och alkohol.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
- Alla stunder med fina människor, såklart.

14. Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?
- Coldplay - Yellow
- Amarillo - Om sanningen ska fram
- Alla jobbiga Kapten röd-töntlåtar

15. Var du gladare eller ledsnare iår jämfört med tidigare år?
- Ledsnare, tror jag (2010 var liksom ett guldår). Känns som att man liksom fastnar lite ibland och inte kommer loss. Behöver nog hitta på roliga saker lite oftare, tror jag. Såna där spontana nära-till-hands-saker.

16. Vad önskar du att du hade gjort mer?
- Tränat.

17. Vad önskar du att du hade gjort mindre?
- Internetshopping. Tror jag har köpt ungefär 25 parfymer bara i år. Det är inte okej.

18. Hur tillbringade du julen?
- Vaknade upp hos pappa och åt julgröt, öppnade lite klappar. Sen när det var dags för middag gick vi rätt över vägen där pappas bror bor. Efter lite fler julklappar åkte jag hem till mamma och hade ytterligare en julklappsutdelning. Sen drack jag och mamma glögg och rökte under fläkten tills det var dags för sängen.  

19. Blev du kär iår?
- Jag faller fortfarande.

20. Hur många one night stands?
- Noll.

21. Favoritprogram på TV?
- How I met your mother, The big bang theory, True blood, Vampire Diaries, Grey's Anatomy, Gossip girl, Desperate housewives. Listan kan göras ganska lång.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
- Nej, det tror jag inte. Men ibland känner jag bara "Men åh, kan inte du bara gå härifrån, jag orkar inte". Fast det kan man ju inte säga. Vill ju inte att någon ska bli ledsen eller så, helt i onödan.

23. Bästa boken du läste iår?
- Learning web design. Ja, men jag läser ju bara kurslitteratur nu för tiden.

24. Största musikaliska upptäckten 2011?
- Hmm, har hittat några gamla guldkorn här och där, men inget som egentligen är nytt sådär.  

25. Något du önskade dig och fick?
- Blev sambo med Simon. Det var himla trevligt, tycker jag.  

26. Något du önskade dig men inte fick?

- Kanske lite mer romantik? Jag gillar sånt.

27. Årets bästa film?
- Harry Potter. Annars vad som helst med Emma Stone.

28. Vad gjorde du på din födelsedag?
- Det var lördag, Simon jobbade kväll och skulle upp tidigt nästa morgon. Jag hade fest, så Simon lånade Knutssons lägenhet. Jag klädde ut mig till hippie, för det tyckte jag var roligt.  

29. Finns det någonting som kunde gjort ditt år bättre?
- Praktikplats på reklambyrå, definitivt. Det hoppas jag på 2012!

30. Hur skulle du beskriva din klädstil år 2011?
- Svarta leggings, oversize-linnen, sjal, converse, svart skinnjacka.

31. Vad fick dig att må bra?
- Allra främst Simon och vår underbara lägenhet, men sen får mitt C1-gäng i skolan mig att må himla fint också.

32. Vem saknade du?
- Alltid Jonas. Sju år sen han dog nu.

33. Vilken kändis var du mest sugen på?
- Ryan Gosling. Åh.

34. De bästa nya människorna du träffade?
- Har egentligen inte lärt känna några nya människor det här året. Har återfått kontakten med några och har kommit andra vänner närmare. C1-Mia har blivit min goserökkompis-Mia, till exempel. Sånt är fint.

Kommentarer
Av: JEEENNIFER

Fina, fina Schlött. 2012 ska bli grymt :)

Av: Malin Schlott - Konstnär & Illustratör

Självklart! Tänk allt kul vi ska hitta på. Putte i parken, till exempel :D Wiiiiie!

2012-01-14 @ 10:39:51
In the fifth, my ass goes down: http://castlebabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Och du är?
Förgätmigej

E-postadress:

URL:

Now I wanna dance, I wanna win. I want that trophy, so dance good:

Trackback